Blue Mountains wonderland and beyond! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu Blue Mountains wonderland and beyond! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Blue Mountains wonderland and beyond!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

07 December 2009 | Australië, Katoomba

3 December was het dan eindelijk zo ver, we konden weg uit Dubbo. Om 14.10 vertrok de trein naar Katoomba! De Franse meisjes hebben ons met hun busje naar het station gebracht. De treinreis was net als op de heenweg, geweldig! Na een reis van ongeveer van vijf uur kwamen we aan in Katoomba. Een schitterend dorpje in Art Deco stijl. Redelijk toeristisch dat wel. Ons hostel is ook helemaal in Art Deco stijl, tot in de kleinste details, zelfs de kraantjes in de toiletten bevatten de kernmerken.
De eerste avond hier zijn we uit eten geweest bij een Chinees. Won tan soup gehad en allelei hapjes en de beste ijsthee ooit gehad! Was echt de meest perfecte ijsthee ooit, hebben we ook een foto van gemaakt. De soep was echter wel twijfelachtig.

Tussendoor nog eventjes een voorbeeld van de Australische gastvriendelijkheid. We hadden boodschappen gedaan veel zware dingen gekocht als 6 flessen 1,5l water, sapjes, eieren etc. etc. alleen de supermarkt was nogal een stukje lopen vanaf ons hostel. Toen knapte onderweg een van de plastic zakjes, alles over de grond. Gelijk kwam d'r een bouwvakker ons helpen en heeft de boodschappen meegenomen tot aan de voordeur van ons hostel, is dat niet geweldig!

Op dag drie zijn we de Blue Mountains wezen bezichtigen. We hebben een trolleybus genomen naar Scenic World een bekende attractie hier. Allereerst gingen we met een kabelbaan die tussen de bergen hing naar de overkant. Deze kabelbakje was gemaakt van glas je kon dus alles vanuit dit bakje zien ook de vloer, waardoor je in de afgrond kon kijken. Je had een schitterend uitzicht over de Mountains en konden de Three Sisters zien! Was geweldig! Over de Three Sisters gaat het verhaal dat er vroeger een magier was die drie zussen wilde beschermen tegen de avances van mannen. Daarom had hij ze veranderd in stenen. Echter de magier kwam om waardoor hij ze nooit meer heeft kunnen veranderen in mensen. Toen we bij de andere kant van de berg waren aangekomen gingen we in een treintje die ons naar beneden zou brengen. Dat was zo ontzettend steil dat het voelde alsof je rechtop naar beneden viel. Was net een achtbaan! Eenmaal beneden zijn we naar de Katoomba Falls gelopen. Was echt geweldig, de natuur is hier zo ontzettend mooi. We hebben dan ook veel foto's gemaakt. Toen moesten we het hele eind weer terug om met een andere kabelbaan de berg weer op te kunnen. Was echt geweldig. Blue Mountains staat volgens mij ook op de werelderfgoedlijst, kan het iedereen zeker aanraden!

's Avonds hebben we ook nog Sinterklaas gevierd, met de warme chocolademelk maar zonder de pepernoten want dat kennen ze hier niet maar in plaats daar van hadden we een chocolate mud cake gekocht een prima vervanging voor de pepernoten :D.
En waarempel de Goed Heilig Man was ons ook niet vergeten, heb een heel mooi zilveren ringetje gekregen en samen met Anouk een potje nagellak (roze) geweldig! Anouk kreeg een boek van Roald Dahl zodat ze iets te lezen had.

Gisteren ook nog een heel eind gelopen, naar Echo point om voor de laatste keer de Blue Mountains te bezichtigen. Daar zijn we ook de eerste (Westerse) aboriginal tegen gekomen. Hij wilde alleen maar met je op de foto als je ervoor betaalde en wij verdenken hem ervan een mobieltje op zak te hebben! Was komisch om te zien.'s Middags heerlijk geluncht in een restaurantje hier om de hoek genaamd Common Ground. Echt super leuk, helemaal ingericht in een soort van Middeleeuwse stijl. De thee wordt bijvoorbeeld geschonken in van die gietijzeren theekannetjes en de gerechten werden allemaal zelf gemaakt, brood ed.

Morgen vertrekken we met de trein naar Sydney om daar de laatste dingen nog eventjes te bekijken!

Tot snel,

heel veel liefs Elsemiek

• 07 December 2009 - 12:38

Janny Woertel.:

Elsemiek, ik geniet van jouw reisverslagen. Als ik jouw foto's vergroot dan ik niet zien wie of wat er op staat.
    Groeten van Jan & Janny.

• 07 December 2009 - 15:44

Oma Fina:

Ik heb je reisverslag weer gelezen. Dat is voor mij heel fijn, want zo blijf ik mooi op de hoogte van al je avonturen. groetjes ook van tante Miep

• 07 December 2009 - 18:32

Gerrit En Betsy:

Zo te lezen vermaken jullie je wel!!!!
    En wij hier maar zwoegen en we hebben ook nog echt hollands herfst weer. Gelukkig komen de gezellige dagen er aan anders zou ik echt erg jaloers worden.

• 07 December 2009 - 20:22

Hettie En Bert:

Hey, Miek. Heb je geen last van hoogtevrees?? Bert ging er in ieder geval dus niet in hé. Leuk om je verhaal weer te lezen. Je hebt in ieder geval beter weer dan wij hier. brrrrrr..

• 08 December 2009 - 20:01

Arie En Grietje:

maar goed dat er ook
    behulpzame bouvakkers zijn,wij wachten het volgende bericht maar weer af,en maar op weg naar Sydney
    Groet Arie en Grietje

• 09 December 2009 - 19:00

Riek En Herman:

Hallo Elsemiek,
    Alweer een prachtig reisverslag en zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Je maakt ons wel jaloers met de verhalen dat het daar zo mooi is. Wat dat betreft zouden we dat zelf wel willen zien, maar helaas.
    Groetjes van ons beiden.