Global Gossip Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu Global Gossip Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Global Gossip Sydney

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

12 December 2009 | Australië, Sydney

We zijn weer terug in Sydney! :D 8 December zijn we vanuit Katoomba vertrokken naar Sydney. Wat nog heel bijzonder was dat ik tijdens het uitchecken opeens een bekende tegen kwam. De zus van Janine, zo'n kleine wereld haha! :D
Was erg leuk om haar te spreken, zij vertrekt woensdag weer naar huis. Wat mij eraan herinnert dat wij hier ook al bijna een maand vertoefen. De tijd vliegt voorbij. We hadden een kamer gereserveerd in een nieuw hostel die nog maar zes weken geopend was (YHA The Rocks). Wel duur 37,50 per nacht maar met een schitterend dakterras met een uitzicht over The Opera House en The Harbour Brigde. Geweldig! :D 's Avonds hielden ze een bbq waar we natuurlijk aan meegedaan hebben. Was echt super gezellig, zonsondergang meegemaakt! Erg leuk allemaal en lekkere hamburgers!

We zijn ook naar de Royal Botanic Gardens geweest. Dat is een ontzettend grote tuin met allerlei bijzondere planten, dieren, bomen en een nagemaakt regenwoud. Wat nogal angstaanjagend was, toen we door het regenwoud liepen we allerlei vreemde geluiden hoorden, we keken naar boven en zagen allemaal 'flying foxes'. Lijken op vleermuizen maar dan wel 30 cm groot. Zo eng, haha, de bomen hingen er vol mee! Was leuk zijn daar de hele middag geweest. Wat bijzonder was dat het in de stad nogal warm is terwijl daar een aangename temperatuur hing en het heel rustig was. :D

Twee Fransen ontmoet, zij zitten op dezelfde kamer als wij. Ontzettend leuk ben met ze de stad ingeweest. Was erg gezellig, er zijn veel Fransen hier in Australie. Wat wel jammer is dat bijna iedere niet-Nederlander denkt dat Nederland een groot Amsterdam is met een coffeeshop op iedere hoek. Dus Anouk en ik proberen ze allemaal uit te leggen dat Nederland wel meer dan dat te bieden heeft.

Gisteren met Anouk naar de Sydney's Fish Market geweest waar we heerlijke garnalen gegeten hebben. Toen zijn we met de monorail vanaf Darling Harbour de hele stad doorgecruised!
Samen met vijf Fransen en een Engelse zijn we gisteravond naar Luna Park geweest. Dat is een attractiepark aan het water onder The Harbour Bridge en met uitzicht op The Opera House. Ik heb Sydney nu ook op de kop gezien! :D
Luna Park was echt geweldig, ze hadden de meest leuke attracties en tegen de eind van de avond was alles echt super mooi verlicht en je had een super uitzicht.

Vandaag lekker cultureel gedaan we zijn naar The Australian Museum geweest. Allemaal opgezette beesten en veel opgezette dino's die gevonden waren in Australie! Wat betreft de dino's vond ik het heel interessant maar de opgezette beesten vond ik maar niks. Er was ook een hele tentoonstelling over de aboriginals was echt leuk en wat een geweldige schilderijen kunnen die mensen maken. Vooral de verhalen daarachter zijn enorm boeiend.
Vanavond gaan we naar The IMAX bioscoop, A Christmas Carol waarschijnlijk! Deze bioscoop heeft het grootste 3d scherm ter wereld. Ben benieuwd!
That's it for now! Morgen vertrekken we weer naar Dubbo om een aantal dagen te werken. ;)

Hou jullie op de hoogte,
heel veel liefs
Elsemiek

PS. Ik moest van Anouk vermelden dat mijn kookkunsten vooruit gaan, want ik maak de beste tonijnsalade ooit!
Echter de afwaskunsten gaan iets achteruit! ;)

• 12 December 2009 - 08:12

Pap En Mam:

we beginnen langzaam maar zeker wel een beetje jaloers op jullie te worden. mooi weer, leuke dingen doen. En wij zitten maar hier in het koude kikkerlandje. We zijn blij voor jou (en natuurlijk ook voor Anouk) dat je kooktalenten zijn opgewaardeerd. Veel plezier bij het corn-picking.

• 12 December 2009 - 12:45

Janny Woertel:

Elsemiek,bedankt voor de prachtige kaart die we net gekregen hebben
    en de uitleg over de foto's die op de kaart staan. Mooie postzegels. Kaart was niet afstempeld. Met de marktplaats aan-en verkopen gaat het goed!
    Groeten van Jan & Janny en een goede tijd daar samen toegewenst.

• 12 December 2009 - 14:20

Arie En Grietje:

Elsemiek wij genieten van je mooieverhalen,in Australie,je zult ogen tekort komen ,zoveel te zien,nou werk se.
    groet Arie en Grietje

• 13 December 2009 - 10:13

hallo dames,

had jullie even niet gevolgd ,maar wat een belevenissen dan, heerlijk hoe je dat allemaal beschrijft elsemiek,erg leuk om te lezen.
    en nu weet ik dus ook welke vleermuizen ik in india heb gezien, dat zullen ook die flying foxes geweest zijn, vlogen sávonds vlak over ons, en dat was inderdaad doodeng.

• 13 December 2009 - 10:15

Carla Deijk:

en dan voor jullie, dat beestje wat jullie zo hlf vermoord hebben , dat was een lizard, hadden wij er ook iedere dag een aantal van op de kamer, maar we lieten elkaar met rust en hebben er geen last van gehad. prachtige foto's hebben jullie ook gemaakt zeg, wat een avontuur!!nog veel plezier verder
    carla

• 13 December 2009 - 22:15

Gerry Siemeling:

Dag Elsemiek, leuk verslag. Wat een bijzondere dingen kunnen jullie daar doen. Ik zou zo naar Sydney willen om het ook allemaal te zien maar je maakt zeker foto"s troch ? Het is hier inmiddels kouder geworden en dat vind ik wel fijn. Is het geen idee om een opklapbare afwasmachine mee te nemen zodat jullie niet meer hoeven af te wassen ?
    Gdeniet ervan en ook de groeten aan Anouk. Liefs Gerry

• 15 December 2009 - 17:33

Riek En Herman:

Hoi Elsemiek,
    Alweer een prachtig verslag. Wat dat betreft kun je wel verslaggeefster worden.
    Maar van alle kaarten die ik gekregen heb voor mijn verjaardag was er één speciaal en wel helemaal uit Australië. Heel hartelijk dank. We wilden jou daarvoor gisteravond al een email sturen maar ons internet en telefoon waren de hele tijd buiten werking
    vandaar dit late bedankje.
    We hebben zaterdag een mooie dag gehad bij de huwelijk van René en Aga.
    De groetjes van ons beiden en tot horens.

• 16 December 2009 - 08:55

Oma Fina:

hallo elsemiek, ik heb je reisverslag gelezen. vind het fijn dat het jou en anouk zo goed gaat.op het moment is het hier heel koud, in het weekend kunnen we schaatsen, niet dat ik dat ga doen hoor! VEEL PLEZIER MET HET WERK. LIEVE GROET, OMA

• 16 December 2009 - 19:48

Gerrit En Betsy:

Hallo Elsemiek. Wekregen net via je ouders de kerst groeten. Bedankt!
    Wij wensen jouw en Anouk alvast fijne kerstdagen. EEn witte kerst zit er voor jullie niet in wij hebben vandaag de eerste sneeuw gehad.Wie weet een witte kerst de verwachtingen zijn dat er in het week-end op natuur ijs kan worden geschaatst. Heel wat anders dan bij jullie. We kregen deze week een mail van kennissen uit Canada daar was het-40. hoezo grote verschillen!!
    Maak er leuke dagen van.
    Groetjes van Gerrit en Betsy en Kids

• 18 December 2009 - 09:53

Minie Kelder:

leuk reisverslag weer, elsemiek. Ik wens jou hele fijne feestdagen in australie en een goed uiteinde, en natuurljk een goed begin van 2010.

• 20 December 2009 - 20:21

Lot:

Hee Elsemiek, leuk verhaal weer!
    Fijne kerst en oud en nieuw daar in het verre Australie en over 145 dagen gaan we chocolademelk drinken bij de hema!

liefs

• 21 December 2009 - 09:57

hallo dames,

we zijn hier zo ongeveer ingesneeuwd, het is hier nu prachtig, een wondere witte wereld.raar idee dat jullie nu in de warmte zitten.ik wens jullie een hele fijne kerst en alvast een goed uiteinde en een heel gelukkig 2010.
    groeten Carla

• 21 December 2009 - 20:28

Maik :

mooi is het daar of niet van maik

• 22 December 2009 - 20:45

John, Brenda & Britt:

Hey Elsemiek en Anouk,

We willen jullie vanaf een wit Nederland heel fijne feestdagen wensen!
    Eindelijk weet ik hoe ik jullie kan volgen :)
    Zoals ik al las bevalt het jullie wel goed daar... Heel veel succes en plezier daar nog en we volgen jullie nu al met veel plezier.

Veel liefs John, Brenda & Britt

• 24 December 2009 - 12:36

Buren Vd Veen:

Hallo Elsemiek,

Leuk zo je verslagen te lezen en dat je het naar je zin hebt daar. Bij deze Prettige kerstdagen en alvast een Gelukkig nieuwjaar.

• 24 December 2009 - 17:53

Frida (buren):

hoi elsemiek, ik wou je hele fijne feestdagen toewensen en een heel gelukkig 2010

• 24 December 2009 - 18:01

Akkie:

hey elsemiek, ik wens je fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar.
    en we blijven je volgen op je verdere avontuur!

• 25 December 2009 - 14:42

Fam. Pelgrom:

hoy Elsemiek

Wat is het toch fijn om wat
    van je te lezen over dat mooie Australie
    geniet met volle teugen.
    Hele fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuw Jaar.

• 12 Januari 2010 - 11:03

Carla:

hoi elsemiek,

al flauw van de hitte? of nog steeds lekker genieten.het is hier berekoud, lekker veel sneeuw, ik kom net bij je ouders vandaan en jou kamer wordt erg mooi hoor!!!ik wil je even nieuwsgierig maken. veel plezier nog verder!
    groetjes carla