This is Australia, blondi! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu This is Australia, blondi! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

This is Australia, blondi!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

26 December 2009 | Australië, Port Macquarie

Allereerst allemaal fijne feestdagen gewenst en bedankt voor alle kerstkaartjes en berichtjes! Ontzettend leuk! :D

Waar zijn we gebleven, er is de afgelopen tijd veel gebeurd!
Nou het laatste bericht eindigde dat we 's avonds naar the IMAX gingen! Dat was helemaal geweldig, we zijn naar 'A Christmas Carol' gegaan om een beetje in de kerststemming te komen. Dat is goed gelukt gezien de gehele film in 3D was, echt super, in de film sneeuwde het en je had het gevoel dat midden in de sneeuw zat. Echt heel bijzonder, heb nog nooit zo'n groot scherm gezien. Hij was zo groot dat ik er helemaal geen foto van kon maken!

De dag er naar zouden we naar Dubbo reizen om te gaan werken maar we hebben de trein gemist. Maar dat was helemaal geen probleem want we hebben toen ingechecked bij een hostel dichtbij het station wat later bleek het op the rooftop een sauna en zwembad te hebben! Zeker niet verkeerd. Het had een geweldig uitzicht op Darling Harbour, business centre van Sydney.

De dag er na met de trein weer vertrokken naar Dubbo. Toen we daar aankwamen bleken we niet de enigen te zijn. De Franse meisjes met wie we al eerder gereisd hebben hadden ons al gesmst dat er 25 mensen in het huis zaten. Dus we waren behoorlijk geschokt zeker gezien we de vorige keer er met vier mensen inzaten! Maar het erge was dat er slechts een toilet en douche was. Toen we op het station aankwamen werden we opgehaald maar we pasten niet meer in de auto dus moesten we wachten tot de volgende ronde. Gelukkig werden we naar een hostel gebracht zodat we niet naar 'het huis' hoefden, want het aantal mensen in het huis was inmiddels al opgelopen tot 35. We dachten redelijk mazzel te hebben totdat we de accomodatie zagen. Serieus ik heb nog nooit zoiets gezien! Er lag gewoon Mouse poisson op de vloer in de kamer, spinnen aan de muur en bedden waar volgens mij een miljoen mensen voor ons in geslapen hebben. We kregen lakens en een kussensloop waarmee ik twee keer mee terug gegaan ben omdat er of vlekken inzaten of gaten. Verschrikkelijk!
's Avonds met de Fransen wezen bbq-en in een park omdat we geen gebruik wilden maken van de oo zo schone keuken in ons hostel. Was erg gezellig. Ook twee leuke Nederlandse meisjes ontmoet.
Na twee dagen ellende in het hostel mochten werden we in twee bussen naar Quirindi gebracht. De volgende dag werden we om vijf uur opgehaald om te beginnen met dag 1 van de Cornpickingjob! :D
Het was snikheet die dag maar het was goed te doen. Om vier uur was de werkdag over. De tweede dag was echt de ergste dag ooit, halverwege de dag begon het te onweren en ontzettend te regenen. Het was echt doodeng want het was een open veld en het knapte echt zo hard. Maar we mochten niet stoppen. Met kilometers modder aan de schoenen moesten we op en neer lopen langs de twee en halve kilometers lange rijen corn. Echt waar ik had het gevoel dat ik op stiletto's aan het lopen was daar in het veld. De volgende dag heel dapper weer heen gegaan. Heb nog nooit zo'n hekel gehad aan werken! In totaal vijf dagen volgehouden. Wat heel erg leuk was dat er zoveel mensen waren. Veel leuke contacten opgedaan! Echter er stond ons nog een leuke verrassing te wachten. Ze hadden ons verteld dat we met de bussen terug konden naar Dubbo voor Kerstmis. Maar opeens was iedereen verdwenen inclusief de bussen. Ze hadden alle werknemers gewoon laten zitten in Quirindi! We hebben toen vervolgens een hele dag echt iedereen geprobeerd te bellen om uit Quirindi (wat echt in de middle of nowhere ligt, geen telefoon verbinding, internet etc.) weg te komen. Maar alles was al volgeboekt omdat het natuurlijk een dag voor Kerstmis was. De enige optie was dus: liften.
Dat hebben we gedaan, in de pub kwamen we twee jongens tegen die ons voor twintig dollar wel naar Tamworth wilden brengen. Uur rijden vanaf Quirindi. Al onze spullen ingepakt en zijn met ze meegegaan. Dat was ook voor het eerst dat Anouk en ik kennis gemaakt hebben met het fenomeen: Liqour drive thru! In Nederland heb je bijvoorbeeld de Mac Donalds waar je eten kunt bestellen en dan komen ze het naar je auto brengen, hier in Australie doen ze dat met drank. Zo vreemd, wij hebben dus heel stoer een appelsap besteld vanuit de auto ipv. alcohol! Haha het was zo bizar!
Eigenlijk wilden we naar Port Macquarie om daar samen met de Fransen Ophelie en Theodora Kerstmis te vieren. Echter er reden geen bussen, treinen oid. Dus eenmaal in het hostel in Tamworth op zoek gegaan en bleek nou heel toevallig een jongen Koreaan de volgende dag ook naar Port Macquarie te willen! We hadden zo'n mazzel want hij wilde ons wel meenemen! Wat een geluk! Hij wilde er geen geld voor hebben wat betekent dat we voor 450 km 20 dollar hebben betaald, best netjes dacht ik zo. Onderweg een geweldig uitzicht gehad, de hele tocht was door de bergen en hebben onderweg een slang gezien! De natuur is hier zo schitterend echt alle foto's kun je gebruiken als potentieel voor een kaart. Zo prachtig!
Eenmaal in Port Macquarie aangekomen met de Fransen inkopen gedaan voor Kerstmis :D.
We wilden gaan bbq-en op het strand. Allemaal lekkere verse dingen gehaald. Zal even een korte beschrijving geven van wat we gegeten hebben. Hoofdgerecht was prawns met champignons, kip, vlees, maiskolven (leek ons wel toepasselijk gezien onze dagen in de cornvelden) en als toetje (dat was echt geweldig) banaan met chocolade en pannenkoeken met custard en warme kersen en slagroom! Nou het was een geweldige maaltijd. Even iets anders dan de dagelijkse pasta of noodles die we anders eten. Was echt super leuk Eerste Kerstdag op het strand. Alleen het blijft toch raar dat het niet koud is of dat het bijvoorbeeld sneeuwd. De avond daarvoor hebben we met z'n vieren nog kadootjes gedaan.
Vandaag Tweede Kerstdag hebben Nouk en ik fietsen gehuurd en hebben een heel stuk langs de kust gefietst aansluitend gelunched op het strand met Theodora en Ophelie en toen naar het Koala Hospital gegaan. Veel koala's raken gewond omdat ze geschept worden door auto's. Gewonde koala's worden dan naar dit ziekenhuis gebracht en daar geholpen. Echt zo schattig om te zien. We waren daar rond drie uur dan worden ze gevoerd. Daarna hebben we samen nog een lekkere kerstmaaltijd voor de Tweede Kerstdag in elkaar geflanst. Heel lief heb vanochtend van Anouk een kerstboom gekregen met allemaal Ferrero Rocher chocolaatjes!

Lieve mensen geniet nog even van jullie Tweede Kerstdag! Ik wens jullie allemaal een goed uiteinde!
Tot in 2010!

Elsemiek

• 26 December 2009 - 11:18

Arie En Grietje:

jullie hebben wel weer het nodige beleefd.maar toch weer op de goede plaats aangekomen ,niet leuk dat ze jullie hebben laten staan.hoop dat jullie goede kerstdagen hebben gehad.en een gezond 2010 groet Arie en Grietje

• 26 December 2009 - 13:12

Gerrit En Betsy:

Jullie maken leuke en minder leuke dingen mee [net het echte leven ]Maar toch fijne dagen gehad. Wij hadden een echte witte kerst!! Lekker gegeten en spelletjes gedaan wat helaas weer gewonnen werd door Gerrit. Koen moest werken [afwassen ] van 13.00 tot 1.00 en vandaag 2-de kerstdag weer.Arme jongen maar zo kan hij mooi sparen voor de zomervakantie Alvast een fijne jaarwisseling en "spreek"je in 2010
    Liefs Gerrit en Betsy en kids

• 26 December 2009 - 16:17

Adinda:

Heee lieve Els, heb even internet hier in Oostenrijk! Super weer om te lezen! Wel gek, ik zit hier in de sneeuw en jij hebt kerst gevierd op het strand!
    Goed werk trouwens die mais-business!
    Tot snel in het nieuwe jaar!!!!!
    X

• 26 December 2009 - 16:58

Tinus En Johanna:

ja zo maak je van alles mee maar we wensen jullie een goed oud en nieuw groetjes van allemaal

• 26 December 2009 - 18:38

Henk En Nettie:

Een beetje late kerst groet vanaf de holtropstraaten wij wensen jou en je vriendin een goede en mooie jaarwissling toe in Australië. Groetjes Henk,Nettie, Janinka en Martin en Maaike

• 28 December 2009 - 08:27

Riek En Herman:

Zo, dat was weer een hele belevenis. We hebben via street view in Google Earth door de straten gereden van de plaatsen waar jullie zijn. Zo krijgen wij vanuit hier een goede indruk waar jullie zijn. We wensen jullie twee een goed uiteinde en een ontzettend goed 2010.
    Groetjes bm en bv.

• 31 December 2009 - 20:49

Gerry Siemeling:

Dag Elsemiek,
    Leuk verslag maar ook wel spannend. Van uitbuiting hebben de Australiers dus ook wel wat kaas gegeten, had ik niet verwacht. Knap hoe jullie je daar doorheen hebben geslagen. Is daar ook een ARBO-wet.
    Ik wens jullie een heel goed nieuwjaar met heel veel reisplezier. Wij moeten nog een paar uur wachten voordat het 2010 is. Raar idee, dat jullie voorlopen. Tot horens

• 31 December 2009 - 23:50

Gerrit En Betsy :

Elsemiek we wensen jouw en je vriendin een heel goed en gezond 2010

gr gerrit en betsy en kids

• 01 Januari 2010 - 22:12

Marloes:

Hey Elsemiek!!:D
    Super leuk je ervaringen te lezen!! Maak er nog een leuke tijd van!!
    Liefs,, Marloes

• 03 Januari 2010 - 19:16

Henriette:

Dag Elsemiek, een gelukkig nieuwjaar. Bij jou is het in ieder geval warmer dan bij ons. Merle logeert bij Gerry. Morgen gaan ze naar je moeder, kan ze ook een keer op de slee van de dijk!
    Oud en nieuw hebben we met vrienden gevierd. Merle was om middernacht nog even uit bed maar is nog steeds bang voor vuurwerk.Ik hoorde dat dat in Australie verboden is -niet het bang zijn maar het zelf afsteken- en dat er alleen maar georganiseerde shows zijn, klopt dat?
    Liefs Henriette

• 06 Januari 2010 - 16:37

Geesje En Jan Bolte:

Beste Elsemiek en vriendin.wij wensen jullie hele fijne dagen in Australie en een gelukkig 2010,je oma Fina is hier op theevisiete,we hebben samen je mooie verslag gelezen van je spannende reisverslag,veel lieve groeten van ons, uit Gramsbergen.

• 09 Januari 2010 - 20:31

Rika:

Hallo Elsemiek,

Wil je nog even een heel goed 2010 wensen. Ben benieuwd wat het jaar jou allemaal zal brengen. In ieder geval hoop ik nog een fantastische tijd in Australië en Nieuw-Zeeland. Je reisverhalen zijn heel leuk om te lezen. Groetjes Rika

• 10 Januari 2010 - 21:22

Jaap,Truus En Kidz,:

hoi Elsemiek, Kwam net pas je adres weer tegen. Je bent dus nog niet weer thuis? Zo te lezen hou je het wel 6 maanden vol.Vanuit een besneeuwd Nederland met sneeuwpop voor de deur de allerbeste wensen voor jullie reis.
    Liefs Jaap, Truus en kidz.