Me, Crocodile Dunde - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu Me, Crocodile Dunde - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Me, Crocodile Dunde

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

30 Januari 2010 | Australië, Adelaide

Eventjes weer een berichtje! Waar waren we gebleven, we hebben de laatste tijd veel gedaan. Van The Australian Open tot Camelriding, van het slapen in 'swags' tot aan een wandeltocht rond de Uluru!:D

Nadat we Betty en Alfons hadden verlaten zijn we teruggegaan naar Melbourne. Daar zijn we naar The Australian Open geweest. Was super we hebben namelijk de wedstrijd tussen Michaella Krajicek gezien en Laura Robson uit Engeland. Was natuurlijk helemaal het einde, en Nederland won! Super leuk natuurlijk hebben haar ook flink aangemoedigd. En we hebben haar van dichtbij gezien, spannend ;)! Redelijk spannende wedstrijd dat eindigde met een tie-break. Was een leuke ervaring en was is het daar groot zeg als die tennisbanen, was een stad opzich! Nu is het overal op de televisie, heel grappig dat je dingen ziet die je zelf ook gezien hebt.

Ook zijn we naar de Great Ocean Road geweest en hebben eindelijk The Twelve Apostels gezien! Nou ja twaalf ik telde er maar negen. Dus waar die andere drie waren geen idee. Of misschien heb ik ze over het hoofd gezien. Uitzicht was schitterend. Heel bijzonder vooral wegens de kleuren je hebt het blauwe van de zee dat afsteekt tegen het gelige van de rotsen en de groene vegetatie. Prachtig! Verder hebben we ook de London Brigde. Er hing tussen twee stukken rots een brug vroeger om die twee delen met elkaar te verbinden maar deze is ingestort.
Er hadden wel wat mensen aan de andere kant gestaan maar die zijn met een helikopter er vanaf gehaald.
Bijzonder verhaal.
Natuurlijk hebben we in Melbourne ook een bezoekje gebracht aan The Queen Victoria Market, heerlijke aardbeien gehaald. In Melbourne hebben ze allemaal alley's van die kleine straatjes met hele leuke winkels en kroegjes. Hele einde door de stad gewandeld en natuurlijk ook Federation Square. Melbourne is zeker een stad waar ik graag nog een keertje naar toe wil gaan.

Vanuit Melbourne zijn we gevlogen naar Alice Springs voor de beste tour van mijn leven! Op 19 januari werden wij opgehaald door een busje die ons van Alice Springs helemaal naar Adelaide zou brengen. Onze eerste stop was op een Camel Farm. In Alice Springs houden ze jaarlijks namelijk een 'Camel Cup' was eigenlijk inhoud dat ze kamel tegen elkaar later racen. Natuurlijk hebben we op zo'n Racing Camel gezeten. Nou je moet de foto's zien, haha. Heel apart als de kameel begint te rennen. Anouk en ik hebben echt heel hard gelachen.
Allereerst hebben we een bezoek gebracht aan Kings Canyon waar we een flinke wandeltocht hebben gemaakt. We hebben boven op de Canyon gestaan, met zonsopgang wat een uitzicht! Veel bijzondere plantensoorten tegengekomen. 's Avonds hebben we een bezoekje gebracht aan de Uluru!!! Wauw, wat een magische plek is dat! We zijn er ook helemaal omheen gelopen dat was een tocht van meer dan 10 km! Schitterend dat kan ik echt iedereen aanraden. Alles is daar rood en kent zijn eigenlijk verhaal.
Ik heb ook iets on-Elsemiek's gedaan, heb namelijk in swags geslapen en gekampeerd. Dat zijn een soort van ultra grote slaapzakken waarin je je eigen slaapzak kan doen. We sliepen dus buiten onder de sterrenhemel. Was heel bijzonder, onvergetelijk! Wat ik dan wel minder vond waren de beesten en dan voornamelijk de insecten. In de gebieden waar we kampeerden zaten slangen en dingoes (grote honden, kun je ze het beste mee vergelijken). Vonden Anouk en ik allemaal heeeeel erg leuk! ;)
But I survived samen met Anouk! :D
Natuurlijk was het ook Anouk's haar verjaardag! Heel leuk 's avonds was alles versierd met ballonnen en slingers en ze kreeg een cake met 19 kaarsjes er op!:D
Hele leuke avond gehad! En ze is nu echt 19 jaar!
Verder zijn we naar de Kata Tjuta geweest beter bekend als de Olga's. Is een rockformatie die bestaat uit 36 stenen. Echt inmens groot en hoog. Vroeg me telkens al hoe die daar gekomen zijn! Ook daar gewandeld echter moesten we om 11 uur weer bij de bus zijn omdat dan de paden dicht gingen. Dit niet zonder reden, gezien het die ochtend al 47 graden in de schaduw was! Tijdens deze trip ook heel veel geleerd over de aboriginals wat ik heel bijzonder vind. Toch wel gefascineerd geraakt door hun manier van leven en denken. Aan het einde van de trip gingen we naar Coober Pedy daar wordt tussen de 80 en 90 procent van alle opalen ter wereld gevonden. We hebben daar onder de grond geslapen, alle mensen die daar wonen, wonen in huizen onder de grond. Omdat de temperatuur daar kan oplopen tot 55 graden. Je zit alleen maar schoorstenen boven de grond uitkomen. Onder de grond is het natuurlijk veel koeler. Bijzondere ervaring om dat meegemaakt te hebben. Het landschap was daar alweer heel anders, het rode landschap had zich verruilt voor een meer dor landschap met heeeel veel stenen. We hebben ons geluk nog even beproefd of we zelf nog een opaal konden vinden, maar helaas!

Nu zitten we in Adelaide. 26 januari was het Australia Day was een grote parade in de stad. Alle nationaliteiten deden mee, was heel leuk om te zien. Daarna was er een concert hier in het park en met als afsluiting vuurwerk. :D Met Australia Day wordt er gevierd dat de eerste vloot immigranten arriveerden in Sydney. Groot feest in de stad dus! We zijn gisteren terug gekomen van een tripje naar Kangaroo Island wat erg leuk was. Gisteren nog even met wat vrienden naar het strand geweest en samen gegeten.

Lieve mensen heel erg bedankt voor al die leuke reacties en lieve mailtjes die ik van jullie ontvang!
Houden jullie het nog een beetje vol daar in de sneeuw? Blijft toch vreemd gezien ik gewoon in zomerkleding achter de pc zit dit verhaal te typen...

Tot snel,

Elsemiek

• 30 Januari 2010 - 08:13

Janny Woertel.:

Elsemiek wat weer een prachtig reisverslag van jou. Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben. Geweldig!!
    Alle goeds weer toegewenst en de groeten van Jan en Janny.

• 30 Januari 2010 - 08:56

Riek En Herman:

Hallo Elsemiek en Anouk.
    Zo, dat was alweer een heel spannend reisverslag. We zijn jaloers op jullie: Hier zo koud en jullie zo warm: niet eerlijk. Maar ja, het is hier ook winter en daarom hopen we hier op warmere tijden.
    Jullie hebben wel wat meegemaakt. Niet landziek geworden van de kamelen race?
    Feliciteer Anouk met haar 19e verjaardag en we wensen jullie beiden nog een gezellige tijd.

Groetjes Riek en Herman

• 30 Januari 2010 - 19:00

Riek Sibon :

Hallo Elsemiek bedankt voor je mooie reisverslag wat zie je toch veel van de wereld en wat een verschil in temperaatuur Hier is het nog steeds vorst en sneeuw Maar daar wen je ook weer aan Het heeft ook wel weer iets moois

• 30 Januari 2010 - 19:31

Hallo Elsemiek:

Wat hebben jullie al veel van de wereld gezien Wat een belevenis dat is toch om nooit te vergeten Mooi dat alles zo goed verloopt Maar wat een temperaatuur verschil Hier is het nog steeds vorst en sneeuw Jammer dat je er met de verjaardag van Oma niet bij bent We zijn in gedachten wel bij je En je naam zal vast wel vaak genoemd wordenHoelang blijf je nu nog weg wat zul je veel te vertellen hebben als je terug bent Wat zal jj jj een bult lachen om al die stomme typfouten Het zweet staat me op het voorhoofd Maar ondanksalles Wensen we je nog een hele mooie tijd toe Groeten van Tinus en Riek Sibon

• 31 Januari 2010 - 10:59

Arie En Grietje:

Jullie lekker in de warmte ,en wij weer opnieuw een dik pak sneeuw,komt geen eind aan,maar wel een mooi gezicht,groet Arie en Grietje

• 02 Februari 2010 - 16:28

Gerrit En Betsy:

Leuk om weer jullie verhalen te lezen. Jullie zien en doen erg veel mooie dingen we zijn erg benieuwd naar de foto's.Gerrit vind dat julie erg "weinig werken"voor de kost. Hoezo jaloers!!
    We hoorden van je ouders dat jullie eerder naar huis komen. Voor hun leuk voor jullie balen denk ik!!!!
    Gerrit en Betsy en kids

• 02 Februari 2010 - 20:30

Bert En Atty Vennik:

Hoi Elsemiek, wat een fantastische reis maken jullie.Uit je verhalen blijkt dat jullie volop genieten. Heel veel foto's gemaakt natuurlijk.Konden jullie wel op zo'n kameel blijven zitten? Ook het er op komen moet nogal moeilijk zijn.Heb nog een mooie tijd. Groeten van Bert en Atty Vennik.

• 06 Februari 2010 - 15:57

Gert Reiling:

Hallo Elsemiek en Anouk
    Wat een prachtige verhalen daar uit het down under. Dit is toch iets wat je je leven lang meeneemt, al die ervaringen. Wie kan dat nog meer vertellen, het meemaken van de australian open, en even daarna tussen allerlei inheemse bewoners(slangen, insecten, e.d.) slapen in een slaapzak. ik wens jullie nog veel ervaringen en plezier op de rest van je reis.
    hartelijke groeten
    gert

• 06 Februari 2010 - 17:19

Lieke :

hee die elsemiek !!

super leuke verhalen !!
    we wensen je hier vanuit westerhaar nog heel veel plezier en succes !!..

Dikke kus van Lieke.. (K)

• 13 Februari 2010 - 12:45

Janiek:

Hey Elsemiek!

Wat leuk om weer wat van je te lezen! Ik vind dat je de verhalen zo leuk beschrijft :) lijkt echt een hele belevenis. Ben blij dat je het leuk hebt en ik hoop dat je nog veel leuke dingen gaat doen! Veel plezier!

liefs Janiek
    Groetjes van de Zwieseborg!
    (kom maar snel terug ;))

• 19 Februari 2010 - 21:54

Maaike:

hej elsemiek

echt geweldig wat je allemaal mee maakt!
    (had graag mee gewilt)
    zo te zien gaat het erg goed daarzo en ik het erg gezellig.
    houden zo
    ik hou je reisverslag aandachtig bij hoor
    veel plezier nog daarzo

x Maaike