Kiwi kiwi kiwi kiwi! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu Kiwi kiwi kiwi kiwi! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Kiwi kiwi kiwi kiwi!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

20 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

1 Februari kwamen we dan eindelijk aan in het land van de Kiwi, Nieuw-Zeeland! Ja, en ik hou van kiwi's. Kiwitaart was vroeger namelijk altijd mijn favoriete taart, werd ieder jaar speciaal gemaakt door oma voor mijn verjaardag maar helaas werd deze taartmix uit de handel gehaald. Nu moet ik het doen met mijn moeder's haar appeltaart, ook prima. Dat even terzijde.

Het was een heel drama om Nieuw-Zeeland binnen te komen, er kwamen zelfs speurhonden aan te pas en echt alle tassen moesten open! Drama, maar goed veiligheid voor alles. Daar stonden we dan in Auckland, een nieuw avontuur. En dat is het geweest op dag drie hadden we namelijk brand in onze hotelkamer. We hadden net een super leuke dag gehad in de stad naar The Auckland Museum geweest waar we een Maori dansvoorstelling gezien hadden toen we opeens zes brandweerwagens voor ons hotel zagen staan. M'n hele backpack die is 's avonds pas kreeg was soaked! Stond ik daar 's avonds in de laundry alles te fohnen en in de droger te stoppen samen met Anouk omdat we de volgende ochtend om half acht vertrokken naar Mercury Bay. Maar gelukkig was het de backpack verder geen gewonden, maar schrikken was het wel.

Nou wat gelijk vaststond Nieuw-Zeeland is prachtig (en we zaten nog maar op het Noordereiland, nu zitten we op het Zuidereiland en dat is nog een treetje mooier), werkelijk alles is mooi en is klaar om op de foto te komen om daar dan vervolgens een ansichtkaart van te maken. Echt waar! In Mercury Bay hebben we een Kayaktocht gemaakt dat door een grot ging was echt super leuk! De natuur is zo mooi om je heen, de bergen, het water, de dieren...
Dag daarna zijn we naar Rotorua geweest een plaatsje dat bekend staat om haar de geur naar rotte eieren (wat overigens waar is), Hot Rocks en modderbaden. In Rotorua zijn we naar een Maori village geweest om kennis te maken met de manier van leven van de oerbewoners. Heel erg leuk we hebben ook daar gegeten en de leukste buschauffeur ooit ontmoet. Haha, hij kon werkelijk iedereen groeten in een andere taal hij ratelde maar door. Op de terugweg vroeg hij aan iedereen om zijn of haar volkslied te zingen. Natuurlijk hebben Anouk en ik het Wilhelmus uit volle borst meegezongen. Was echt een leuke avond.
Verder hebben we op het Noordereiland Waitomo bezocht waar we in een Glowwormgrot zijn geweest. Heel mooi om te zien, Glowworm moet je zien als allemaal kleine lichtjes en als ik het goed begrepen heb, geven de uitwerpselen van deze organismen licht. Heb het ook niet bedacht. Maar het was net alsof je onder een sterrenhemel stond (het stonk gelukkig niet;)).

Taupo was onze volgende stop waar we een wandeling gemaakt. Beter bekend als de Tongariro Alphine Crossing een wandeling vulkanische grond, een tocht van 19.6 km. We hebben er acht uur over gedaan en kan zeggen dat het echt de meest mooie wandeling die ik ooit gelopen heb is geweest. Wat een uitzicht over de vulkaan, en hebben mount Doom gezien waar the Lord of the Rings is opgenomen (oja ben ook nog in Hobbittown geweest). Er waren zelfs zwavelbaden te vinden. Het was wel eventjes lastig om de Devils staircase te beklimmen, maar heb gefungeerd als Mental Coach om Anouk de berg om te loosden. Was echt geweldig om samen dit meegemaakt te hebben. :D We zaten op 1800 meter hoogte! De vulkaan is ook nog steeds actief. Op sommige plaatsen had het iets weg van een maanlandschap. Prachtig nog nooit eerder zoiets gezien. Ook veel watervallen gezien onderweg en bijzondere planten.

Natuurlijk ook de hoofdstad bezocht, Wellington alhoewel we daar niet erg onder de indruk van waren.
Wat wel leuk was, was de tocht met de ferry naar het Zuidereiland. Super, dan pas zie je hoe mooi de natuur hier is. Eenmaal aangekomen op het Zuidereiland zag je dat het landschap wel veranderde. Het zuiden kent veel meer bergen en water.
Nelson bezocht waar we nog een keer een kajaktrip hebben gedaan in het Abel Tasmanpark. Een van de leukste dingen die we gedaan hebben. We werden met een watertaxi gebracht naar het eiland vanwaar we terug moesten pedellen. Onderweg zeehonden gezien, zo dichtbij naast de kajak. The Splitten Apple gezien en penguins. Het water was zo helder. We kunnen nu dus zeggen dat we op de Tasman Sea gedobberd hebben. Op de terugweg hebben we ook nog een stuk gezeild wat echt super super super leuk was. De kajaks aan elkaar en een doek geknoopt aan de pedels en de wind deed het werk. Gaaf.
Lake Matheson gezien vandaag dat bekend staat voor de spiegeling in het water waardoor de bergen precies gespiegeld zijn in het water.
Nog veel en veel meer gedaan maar dat komt allemaal in de volgende blog. Hebben trouwens ook twee Nederlandse meisjes ontmoet Tesse en Sanne. Morgen vertrekken we met z'n allen naar Queenstown.
Dit was het voor nu, erg bedankt voor jullie reacties!

Heel veel liefs Elsemiek

Ps. We hebben nu ook een NZ telefoon: +642102479523!

• 20 Februari 2010 - 07:09

Janny Woertel:

Elsemiek,wat heb je weer een mooi reisverslag gemaakt. Indrukwekkend om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. Je gaat er vast later een boek over schrijven, of niet? Een begin heb je al.
    Groeten van Jan & Janny.

• 20 Februari 2010 - 08:31

Hettie En Bert:

Ik ben benieuwd naar de foto's Elsemiek. Zo te horen een prachtig landschap.
    Een dikke kus en een knuffel van Bert, Hettie, Dominique en Bram.

• 20 Februari 2010 - 11:52

Eef:

Miek, wat een verhalen, klinkt erg goed! had niet verwacht dat jij zo actieve sporter was! geweldig! Ik mis je hier wel maar zie je snel weer!
    liefss!

• 20 Februari 2010 - 14:18

Gerrit En Betsy:

Fijn om weer van jullie te horen. En gelukkig dat de brand zonder "ernstige" gevolgen gebleven is. Elsemiek we wensen jouw maandag een hele fijne [maar vast ook vreemde] verjaardag toe alvast van HARTE GEFELICITEERT en wij drinken er hier wel 1-tje op !!! Gr oetjes Gerrit en Betsy en Kids

• 20 Februari 2010 - 15:32

Arie En Grietje:

weer een prachtig verslag Elsemiek,zijn ook benieuwd naar de foto,s van jullie prachtige reis,en ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een mooie dag van,groeten van arie en grietje

• 20 Februari 2010 - 15:51

Geesje En Riekus:

Elsemiek,wat maak je mooie reisverslagen en wat beleef je veel.Ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag maandag groetjes Riekus en Geesje Tromp.

• 20 Februari 2010 - 19:27

Oma Fina:

Lieve Elsemiek,
    Ik vind het fijn dat je zoveel van de wereld ziet. Geniet ervan en een fijne verjaardag gewenst. Dikke kus van oma

• 20 Februari 2010 - 21:30

Rika:

Elsemiek,
    Alvast Hip Hip Hurray voor je verjaardag a.s. maandag. Het zal anders zijn dan thuis; maar vast ook heel gezellig met veel kiwitaarten!Jullie zien en ondernemen ongelooflijk veel. Ben reuze benieuwd naar de foto's.
    Hartelijke groet,
    Rika

• 20 Februari 2010 - 21:38

Freek En Rick:

hee dames!! lang niks meer gehoord van elkaar maar wij zijn ook in het kiwi land alleen lopen we net een stukje voor op jullie. Wij zijn vandaag aangekomen in christchurch, en blijven hier nog tot de 24ste. Rick vliegt dan naar huis en ik ga door naar Perth.. Wat zijn jullie plannen verder nog??

• 21 Februari 2010 - 10:41

Aart & Zwaantje:

We lezen je mooie verhalen met veel plezier. Zo te lezen vermaak je je prima! En alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 21 Februari 2010 - 18:23

Riek Sibon :

hALLO Elsemiek

Allereerst Van Harte Gefelciteerd met je Verjaardag Dat is toch een hele belevenis in je leven Zover van huis je verjaardag vieren Maar we hopen dat je een super mooie dag mag beleven Met heel veel Cadootjes

Het is hier nog alle dagen sneeuw vorst Het begint ons dik te vervelen Maar je kunt het niemand opschuld geven we zitten er allemaal mee

we wensen je verder
    nog heel veel plezier
    en geniet er van

Groetjes Riek en Tinus
    Sibon

• 21 Februari 2010 - 19:40

Akkie:

Hoi Elsemiek,
    Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt!!!!
    en ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 21 Februari 2010 - 20:44

Stefan Pragt:

Hey Elsemiek!

Wat ben ik jaloers dat jij de Tongariro Crossing wél hebt kunnen doen! Toen ik er was, was het erg slecht weer en te gevaarlijk.

Ben benieuwd naar de foto's!

Nog even een tip, of eigenlijk must do: ga in Queenstown de Fergburger eten! De allerlekkerste hamburger die ik ooit heb gehad!

En ga ook de berg bij Queenstown op, met rodelkarretjes de berg af, erg cool. Maar Queenstown is in alle opzichten helemaal top!

Geniet er van.
    Liefs Stefan

• 22 Februari 2010 - 07:43

Carla:

elsemiek van harte gefeliciteerd met je verjaardag! een dikke knuffel op afstand van carla.ps hoe was je bungyjump,lijkt me vereeeselijk.

• 22 Februari 2010 - 08:16

Marja & Family:

Het kan nog net: gefeliciteerd met je verjardag daar ver in down under! Geniet ervan en kom over een aantal maanden gezond weer thuis!
    Veel liefs van
    Marja Ritterfeld en family

• 23 Februari 2010 - 13:42

Mirjam:

Hoi Elsemiek,

Nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb je een beetje leuke verjaardag gehad daar?
    Erg leuke verhalen wat je allemaal schrijft zeg. Geniet er nog maar lekker van.

Liefs

• 24 Februari 2010 - 14:20

Ina:

wat supper gaaf allemaal wat jullie ondernemen,veel plezier nog samen.