Starting the adventure! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu Starting the adventure! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Starting the adventure!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

24 November 2009 | Australië, Sydney

Hallo lieve familie en vrienden!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind dat jullie telkens een reactie plaatsen op waarbenjij.nu.
Super leuk om 's avonds voordat we naar bed gaan nog iets uit Holland te lezen.
Het gaat nog steeds goed en er is (goed) nieuws!
We hebben een BAANTJE gevonden. Morgenvroeg om 7 am vertrekken Anouk en ik samen naar Dubbo. Het treinkaartje hebben we vandaag opgehaald. Vandaag, hadden we afgesproken, moest 'regeldag' worden, we hadden namelijk de SIM-kaart nog niet geactiveerd en moesten nog wassen en ons cv afmaken.
Nadat we naar de telefoonwinkel waren gegaan om ons nummer op te halen zijn we naar AIFS gegaan. Dat is de organisatie waarmee we hier zijn. We hadden een leuke vacature gezien waar we iets meer over wilden weten. Toen zeiden we dat we wel graag samen ergens wilden werken. Toen kwam ze gelijk op de proppen met een baantje waarvoor ze twee meisjes zochten. Echter moesten we dan wel gelijk morgen beginnen. We hebben ja gezegd, dus nu gaat het grote avontuur echt beginnen. Haha, spannend! Het werk: sinasappels plukken! Dubbo is een plaats dat midden in de outback ligt en waar de temperatuur dus kan stijgen tot 45 graden. We moeten strakjes nog even iets van linnen kledij kopen omdat we anders levendig zullen verbranden. Dus Thijs het zonnehoedje zal nu dus zeker van pas komen! Een voordeel er lopen daar geen 'giftige' slangen, maar wel slangen dus! OMG. Nu moet ik dus voor een aantal weken definitief afscheid moeten nemen van het luxe leventje dat ik normaal leid! Nu ben ik nog enthousiast maar ben benieuwd of dat zo zal blijven. Van Anouk mag ik in ieder geval niet eerder zeuren dan wanneer we er zijn! Haha, het relativeer-talent van Anouk!

Twee dagen geleden zijn we naar The Opera House geweest. Was ongeveer 30 minuten lopen, echt hij is echt enorm!
Dat had ik niet verwacht. Het dak is gemaakt van porseleinen tegeltjes leek het wel, dat schitterde mooi in de zon. Daartegenover was de Harbour Bridge te zien! Super uitzicht! We zijn natuurlijk ook naar binnen geweest en het is heel bijzonder gebouwd, veel glas overal en veel rare vormen. Had nog nooit zoiets gezien. We waren van plan om naar een voorstelling te gaan maar daar was het niet van gekomen omdat het grotendeels al uitverkocht was. Maar dat is zeker iets om te doen alleen dan kun je beter wel in voren reserveren. Anders is het nogal duur.
Maar toen we daar aankwamen stond er voor The Opera House een enorm podium. Wat bleek nou The Australian Idol werd daar opgenomen. De gehele middag waren ze daar bezig met oefenen en repeteren. Was ontzettend leuk live muziek! We hebben uren daar op de trappen voor The Opera House gezeten genoten van het weer en de muziek.
's Avonds hebben we gegeten met twee Brabanders. Een gezonde salade van kip, (gewassen) sla, komkommer, tomaat, dille en kaas. Was super lekker!

Gisteren hebben we een lekker strandje gehad. We zijn 's ochtends met de bus vertrokken naar Bondi Beach ongeveer 30 minuten met de bus. Zwartrijders krijgen hier in Sydney trouwens geen kans, je moet namelijk je kaartje kopen in een supermarkt en die wordt door de chauffeur gescaned iedereen moet daar aan langs. Dus je kunt niet zomaar de bus binnen springen. Daar hebben we de hele dag in de zon liggen bakken. Veel surfers in dit gebied. Toen we terug in de stad kwamen was het hier zo ontzettend benauwd, nog nooit zulke warme lucht meegemaakt.
's Avonds moesten we nog boodschappen halen in de supermarkt hier om de hoek, bij QVB (een enorm chique warenhuis) zagen we een ontzettend grote kerstboom van meer dan tien meter van Swarovsky kristallen haha. De piek was wel een halve meter in vorm van een kerstster. Heb nog nooit zoiets gezien, geweldig! Echter wel iets teveel 'bling-bling' voor in de huiskamer.

Ga maar eens slapen als ik morgen om zeven uur met de trein moet. Het gaat jullie goed, heel veel liefs Elsemiek.

• 23 November 2009 - 15:35

Gerrit En Betsy:

WERK ZE !!!!!

• 23 November 2009 - 16:16

Oma Fina:

elsemiek ik vond het heel leuk om je reisverslagen te lezen. zo kan ik je mooi volgen,want ik kon me er geen voorstelling van maken. Fijn dat je werk gevonden hebt. de groetjes en dikke kus.

• 23 November 2009 - 16:27

Tante Miep:

je moet de hartelijke groeten hebben van tante miep, ik zal haar vertellen wat er zoal in je reisverslagen staat
    oma Fina

• 23 November 2009 - 18:35

Henk En Nettie:

Mooi dat je werk hebt gevonden, pas maar op dat je zelf geen sinasappel word.

• 24 November 2009 - 08:02

Marja Ritterfeld:

Die Ritetrfelds bewundern deinen Mut und wünschen dir alles erdenlich Gute für deine Reise.
    Liebe Grüße nach Australien
    Marja Ritterfeld

• 24 November 2009 - 09:39

Bert En Hettie:

Wat een verschil van temperatuur met hier zèg. Hier regent het, waait het en voelt het koud aan. Werk ze en ik ben benieuwd naar de foto's. Het klinkt allemaal erg mooi.....

• 24 November 2009 - 09:42

Dominique En Bram:

We lezen met plezier je reisverslagen. We hopen dat je werk leuk is.

• 24 November 2009 - 11:03

Arie En Grietje:

Wij wensen je veel plezier met het plukken van sinasappels,en goed insmeren in de brandende zon
    groet Arie en Grietje

• 24 November 2009 - 11:28

Carla Deijk:

nou dames, veel plezier en succes met jullie baan!
    dat zal zweten worden!
    groetjes carla

• 24 November 2009 - 12:49

Adinda:

Wat een leuke baan! haha, neem je ook wat sinaasappels van daar mee als je terug komt? Maar slangen... ik moet er niet aan denken. Doe maar voorzichtig daar!
    Grappig dat jullie ook al Nederlanders zijn tegengekomen. Brabanders zelfs! Tot snel Miek!
    X

• 25 November 2009 - 13:06

Tinus Johanna:

werkse zou ik maar zeggenje kunt straks geen sinasappel meer zien groetjes

• 26 November 2009 - 16:20

Maaike:

hej elsemiek

alles goed daarzo?
    hierzo wel!
    hoe gaat het met sinnasappels plukken?
    neem er maar een paar mee, whahaha!
    zeker heel warm daarzo.maarja hier mag het ook wel wat warmer!
    heel veel plezier nog in Australie en we hopen dat je daar een paar leuke maanden zult hebben

Dikke kus Van Maaike!

• 26 November 2009 - 19:13

Trees:

Hey Elsemiek
    Super om te horen dat het je goed gaat.
    Het is een feit Australie is super.
    Geniet vooral want dit zal je nooit meer vergeten.
    Groetjes

• 26 November 2009 - 19:58

Ellen:

Els!
    Wat ontzettend gaaf allemaal! geniet ervan enne..werkse:P haha!

• 27 November 2009 - 09:23

Minie Kelder:

ik ben heel blij dat je gegaan bent en dat je het heel erg naar je zin hebt. we willen wel ruilen met het weer. het is hier koud en regen.
    groetjes

• 27 November 2009 - 17:26

Janny Woertel.:

Elsemiek, we zijn erg benieuwd hoe het gaat met het sinaasappels plukken. Jij plukt ze voor ons van de bomen en wij kopen ze in de winkel.
    Succes en geniet van alles!!! Groeten van Jan en Janny.

• 29 November 2009 - 14:40

Mirjam:

Hey Elsemiek,
    Leuk om je verslagen te lezen zeg. Mooi dat je het wel naar je zin hebt. Denk elke keer wel aan je wat je nu weer aan het doen bent.

Liefs

• 30 November 2009 - 06:38

Carla Deijk:

hallo meiden

kunnen jullie de hitte daar nog aan? ik heb gister nog gezellig even met je moeder gekletst elsemiek,die was op zoek naar de bakblikken van de verjaardag van thijs, zullen nog wel bij gert zijn. straks met geerthe naar het ziekenhuis, voor de uitslag van de longtest. het hoesten is gelukkig beter hoor.kun je nog steeds sinaasappels zien, of krijg je al een hekel aan de appeltjes van oranje. vier je nog sinterklaas daar????
    geniet ze en werk ze dames!
    groetjes carla