Sydney in Melbourne?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu Sydney in Melbourne?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Sydney in Melbourne?!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

21 November 2009 | Australië, Sydney

Wauw ben al twee hele dagen in Australie! Na een vlucht van meer dan 24 uur kwamen we dan eindelijk aan in het land van de 'no worries'! We werden van het vliegveld gehaald door iemand van het hostel waar we nu al twee nachten hebben geslapen. Toen we opgehaald werden probeerde de chauffeur ons wijs te maken dat we in Melbourne waren. Het was rond 21.00 uur Australische tijd dat we hier aankwamen en we hadden vanuit het busje een mooie kijk op de skyline van Sydney! Was echt geweldig om te zien als die lichtjes en hoge gebouwen. We zaten op een kamer met nog drie andere Nederlanders en een Fransoos (die enorm snurkte)! De volgende dag hadden we een ontbijt in de Scary Canary. Dat wordt 's ochtends gebruikt om te kunnen ontbijten en 's avonds wordt het omgetoverd in een discotheek. Daarna moesten we ons melden bij AIFS een organisatie die ons kan helpen bij het zoeken naar een baan en hebben veel handige tips wat betreft reisen. We moesten een tax file number aanvragen en het openen van een bankrekening. De mensen zijn hier zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam. We hadden namelijk een telefoonkaart gekocht alleen die werkte niet en we hadden al wat geld in de automaat gegooid. We kregen al het geld terug 'no worries mate'. In Nederland zou je waarschijnlijk een tegoedbon krijgen oid. Ook hebben we een SIM-kaart gekregen alleen hebben we die nog niet geactiveerd maar dat zijn we van plan morgen te doen. Het nummer zal ik dan hier wel op posten. Sms-jes zijn natuurlijk altijd leuk ;).

's Middags waren we allebei zo ontzettend moe, dat we geslapen hebben tot elf uur 's avonds. Dus werden we gelijk gebombardeerd tot de slaapkoppen van de groep. We zijn allebei behoorlijk jetlaged! 's Avonds zijn we naar de Harbour Brigde gegaan en tevens hebben we the Opera House gezien. Die was echt veel groter dan dat ik verwacht had. Echt super leuk om dat te zien. We zijn nog van plan om daar nog naar binnen te gaan. Daarna hebben we met een hele groep wat gedronken in een park met uitzicht op de skyline. Waar we de eerste kakkerlakken hebben zien lopen! Lekker. Wat trouwens heel leuk is dat vele straten al versierd zijn voor kerst. Overal komt je kerstkransen tegen die in straatlantarens hangen en we hebben zelfs een kerststal gezien in een winkelcentrum. Echt heel vreemd zekeer als je bedenkt dat het hier vandaag 42 graden was. Ook bij de Town Hall hier om de hoek, staat een enorme versierde kerstboom!

Vandaag zijn we naar het Aquarium en Wildlife geweest. Daar hebben we koalabeertjes en kangaroos gezien. Was wel leuk, maar er waren enorm veel giftige beesten te zien. Het was een soort van verkapte dierentuin. Daarna zijn we naar het Aquarium gegaan daar kon je door tunnels lopen die onder water waren. De dieren en vissen zwommen allemaal om je heen. Heel erg leuk! Er waren ook haaien. Leuk om te zien. Het onweerde hier vanmiddag enorm wat voor een aantal brandjes had gezorgd in de stad telkens rukte er brandweerwagens uit. Vanavond hebben we eten gekookt (naja Anouk eigenijk). Spaghetti natuurlijk gezien we enorm low-budget moeten leven. Hoe gewend kun je zijn aan handdoeken die altijd in de badkamer liggen of dat je eten in de koelkast hebt (en er ten alle tijde bij kunt, hier gaat de keuken om 12 uur dicht) of dat je bed is opgemaakt of dat je kunt internetten. Een behoorlijke omschakelijk haha. Je moet nu overal zelf aan denken. Maar tot nu toe gaat dat erg goed! (Ja pap en mam jullie kunnen trots zijn! :))

Voor nu zijn we van plan om tot woensdag in Sydney te blijven dan willen we tot zondag in Bondi Beach blijven. Om daar evt. te surfen. Daarna is het plan om naar Melbourne te vertrekken met de bus.

Nou lieve mensen tot snel
heel veel liefs Elsemiek

PS. Ontzettend leuk dat jullie hier reacties op plaatsen! Leuk om te lezen, onzettend aardig! :D
Trouwens de titel is opgedragen aan mama en Thijs! Gezien ik (nog) niet zit (Sydney = zit nie) in Melbourne!
Flauw grapje!

• 20 November 2009 - 15:01

Adinda:

Aaaaaaah Els, wat mooi om te lezen! Ga je verhalen zeker volgen! Heel veel plezier en tot snel via internet/telefoon!
    X!

• 20 November 2009 - 15:16

Anouk Heidotting:

je BAKT er idd niks van;)
    maar het is wel ubergezellig x).

• 20 November 2009 - 16:56

Janny Woertel:

Elsemiek, wat een mooi reisverslag, het is alsof we bij jullie zijn.
    Alle goeds toegewenst!!groeten van Jan & Janny.

• 20 November 2009 - 18:37

Pa &ma:

Wij vinden het heel leuk om te lezen dat het goed met je gaat.We hebben gelezen dat er een hittegolf is bij jullie dus vragen we ons af of je je zonnecreme al op hebt en ook of je al wat bruin bent geworden.groetjes jou en aan Anouk en veel plezier down under.

• 21 November 2009 - 17:04

Gerrit En Betsy :

Fijn te horen dat alles goed is en dat je het naar je zin hebt. We kijken uit naar je volgende verslag.
    groetjes van ons allemaal

• 22 November 2009 - 10:10

Herman En Riek:

Hoi Elsemiek,
    We zijn blij dat jullie
    het naar je zin hebben. We hebben jouw verslag met aandacht gelezen.
    Geniet van de temperatuur, wij moeten het met de helft minder doen.
    We blijven jullie op de voet volgen via Google Earth.
    Groetjes.

• 22 November 2009 - 12:38

Arie En Grietje:

Elsemiek wat mooi dat wij je kunnen volgen op jullie reis,wij hopen dat jullie daar een heel mooie rondreis maken wij volgen je via de reisverslagen groet Arie en Grietje

• 22 November 2009 - 12:57

Tinus Johanna:

was goed om te horen dat het goed met je gaat nog heel veel plezier en pas goed op je zelf

• 22 November 2009 - 12:58

Siemeling1@gmail.com:

Dag Elsemiek, leuk om te horen dat jullie het daar lekker warm naar jullie zin hebben. Ik moet nu nog 2 dagen werken. Gisteren was hier een musical van Pippi ben daar samen met Merle heen geweest. Nu schrijft Merle jou wat hoe gaat het met jou hepp de sroen al vgevsetmerle.
    Groetjes ook van Gerry

• 22 November 2009 - 13:03

Carla :

hoi dames,

wat fijn dat jullie het naar je zin hebben in australie, nog veel plezier!
    groetjes carla

• 22 November 2009 - 23:16

Henk En Nettie:

Wij vinden het mooi dat je het erg naar de zin hebt in Australie, wij blijven je reisverslagen lezen. Het gaat je goed, groetjes van ons allemaal.

• 23 November 2009 - 14:36

Marjon:

Heee, wat een leuk stukje zeg! Nu hopen dat je snel een baan vindt:D, succes met zoeken en groetjes aan anouk! X

• 24 November 2009 - 19:00

Akkie:

Hoi Elsemiek,

Vandaag bij oma je adres gekregen,wat leuk zeg om jullie zo te kunnen volgen op jullie reis.
    Geniet er van en veel reis plezier. ik blijf je volgen! groetjes Akkie

• 30 November 2009 - 12:35

Willie:

he mieterse meid wat een mieters verslag ,heel erg mooi geniet ervan fijn dat we dat allemaal kunnen lezen heel veel groetjes willie en johan